Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
Dakar - 4.etapa

Těžké okamžiky čekaly na posádky ve 4. etapě. První dvě písečné etapy daly účastníkům 32. ročníku pouštní rallye a jejich strojům pěkně zabrat.

Startovní listina se z původních 134 posádek zúžila až na 83. Včerejší 163 km dlouhá speciálka zavedla účastníky přes hory až do Chile. Posádce Zapletal – Ouředníček se dařilo a vyšplhali na skvělé 22. místo. Celkově se tedy posunuli na 33. příčku.

Dakar

„Po pondělní hrůze se radujeme z každého kilometru. Včera byla etapa skvělá, předjeli jsme asi 10 aut. Trochu se prášilo a užili jsme si také dun. Auto je v pořádku a my se cítíme dobře. Dnešek bude hodně těžký.“ komentuje navigátor Tomáš Ouředníček.

 Dnes je na programu 2. nejdelší etapa 32. ročníku rallye Dakar. Po 90-ti spojovacích kilometrech čeká na závodníky dalších 483 ostrých závodních kilometrů z Copiapo do Antofagasta. Úvod a konec rz hostí velmi kamenitý terén.

 Myslím, že „dakar“ začíná až dnes. Očekávám dlouhé a náročnější etapy než si myslíme. Tak k tomu musíme také i přistupovat. Dobře si rozložit síly a v pořádku dojet.“, říká pilot Miroslav Zapletal, který dnes startuje z 22. pozice v 9:45 chilského času.

Zakletý pro automobilovou posádku Czech Dakar Teamu Jiřího Janečka s Viktorem Chytkou zůstává přejezd mezi Argentinou a Chile. Loni na podobné trase utavili spojku a museli opravovat. Letos nevydržel diferenciál zadní nápravy. „Je to hrozná smůla. Byli jsme do té doby nejlepší mezi českými posádkami. Figurovali jsme na celkovém 41 místě, teď jsme se propadli. O to víc nás mrzí, že jsme až do této doby jeli v pohodě a mohli se posunout ještě dopředu. To je ale Dakar,“ líčil posmutnělý Jiří Janeček s tím, že nejpopulárnější závod začíná ukazovat svou pravou tvář a trasy, pro které si vysloužil přívlastek nejnáročnější.

Janeček s Chytkou nakonec závěr čtvrté etapu z Fiambaly do Copiapa strávili se svou Toyotou na laně ve vleku Tatry Martina Kolomého. „Byl to zážitek na celý život. Konečně jsme si mohli v klidu užívat přírodu a písečné duny. Člověk si v tu chvíli uvědomí tu obtížnost pro závodníky a hlavně techniku. Na druhé straně ocení sílu a jízdní vlastnosti Tatry. I když zrovna nejsem milovník českých aut, tak mě Tatra přesvědčila, že je to neuvěřitelné vozidlo. Hlavně když jsem sledoval, jak bez problémů překonává těžký terén s námi na laně, když jsem před tím viděl, jaké problémy tam mají závodní kamiony sami se sebou,“ líčil Janeček. 

 I přes své zážitky se z jeho mysli postupně vytratil optimismus a nadšení z prvních tří etap, kdy se dařilo. Navíc, když po dojezdu do bivaku nevěděl, jestli čtvrtá etapa nebyla pro ně konečnou. „Mechanici na autě makali celou noc. Teď už aspoň víme, že na startu chybět nebudeme. Začínáme znovu, protože jsme se propadli do hlouby startovního pole. Je to hrozná škoda, stále na to musím myslet. Snad až sedneme do auta a vyrazíme, tak přijdeme na jiné myšlenky,“ netají se určitým zklamáním Janeček.


 U KM Racingu je to asi takto:Vedra k padnutí, písek všude, to mi věřte, vítr, zapadlé asistenční vozy přímo v bivaku, sáhnutí si na dno sil ze strany závodníků, raději rychle zapomenout. Dnes na nás čekal druhý extrém a to překonání pohoří And, které je hranicí mezi Argentinou a Chile, mimo jiné. Pro nás organizátor vybral úchvatný přechod Paso San Francisco ? 4760m. Celé startovní pole vyrazilo z bivaku Fiambala před asistenčními vozidly, tak, aby mohli absolvovat rychlostní zkoušku již na území Chile v okolí města Copiapo, což je hlavni město stejnojmenné provincie Copiapo. Tady je vstupní brána pouště Atacama. Bohužel jsme dnes museli rozhodnout, zda-li Pepa Macháček bude pokračovat v závodě, či nikoliv. Nechali jsme to na jeho rozvaze a vzhledem k povaze jeho zranění z úvodu závodu, jsme nechtěli riskovat zdraví Pepy a rozhodli se, že po příjezdu do Copiapo ze závodu odstoupí. Ještě jsme zkoušeli co vše je možné vydržet v etapě kolem Fiambala, ale intenzivní bolest při každém nárazu, byla jasnou indikací, že se dál jet nemůže. Pepa pojede s týmem jako technická podpora dál (se mnou v asistenční Toyotě) a bude k ruce Martinu Plechatému, který má závod skvěle rozjetý. Jinak se mi velmi příjemně píše každý den, že všichni borci v KM Racing a jejich technika jsou v pořádku a mají velkou chuť se dál rvát se závodem. Týmově to u nás funguje bezvadně, vzájemně se doplňujeme.


Marek Spáčil si po technických problémech předchozího dne vcelku spravil chuť, o kterou ho nepřipravilo ani zadřené ložisko na náboji a nebýt defektu v závěru etapy, tak to mohlo být etapové čtvrté místo. „Do etapy jsme startovali jako čtvrtý kamion hned za Ginielem de Villiersem. Po problémech v předchozí etapě jsme požádali vedení závodu o lepší startovní pozici z důvodů bezpečnosti a bylo nám vyhověno, za což jsem moc vděčný," uvedl Marek Spáčil.


Horská spojovačka přivedla Spáčilovu posádku bez problémů na start rychlostní zkoušky. "Etapa to byla nádherná," popisuje trasu 4. etapy Marek Spáčil. "Hned v úvodu jsme projížděli úzkými serpentinami v úchvatné krajině, jednou jsme museli dokonce couvat."  Navigátor Míla Janáček, doplnil, že v nebezpečném horském úseku bylo nutné jet nanejvýš opatrně: "Nemáme problém jet s kamionem 150 km/h, ale ty propasti co byly pod námi vypadaly opravdu hrůzostrašně."


Marek Spáčil se ještě krátce vrátil ke smolné třetí etapě, kdy na vrcholu nezdolané duny unikla z chladícího systému drahocenná voda. "Potřebovali jsme nalít do chladiče 35 litrů, které jsme postupně sehnali od fanoušků podél  trati. Použili jsme i veškeré naše zásoby. Zbyla nám pouze 1 láhev a otázka byla, jestli ji vypít nebo nalít do chladiče. Skončila v chladiči, ale bylo to těžké rozhodnutí, protože žízeň je hrozná a dělat defekt v kombinéze, helmě a čtyřicetistupňových vedrech je vražedné, zejména když nemáte ani deci vody. Rozhodně bych nechtěl umřít na poušti a žízní."


Autor: Petr Vaculík
Email: va.mo@centrum.cz
Vydáno: 6.1.2010 17:30
Zobrazeno: 9643x
Hodnocení: 2.97
Hodnotilo: 7276
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
#1 Normandtrof10. února 2015 21:27
negative accutane effects http://fast-isotretinoin.com - Accutane ringworm accutane differential <a href=http://fast-isotretinoin.com>Buy Accutane</a> accutane and side effects http://fast-isotretinoin.com - incidence of arrythmias with accutane
#2 Arnoldgeaw15. února 2015 08:03
viagra really works herbal equivalent of viagra <a href=http://fast-sildenafil.com/>Viagra</a> cheap viagra nz generic viagra in us
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
BARUM CZECH RALLY Zlín 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
HunGarian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
26.Italian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
AGROTEC Rally Hustopeče 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
VYŠKOV 2019 - 24 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
XXVII.Rally Vyškov 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Traiva Rally Cup Květen - 21 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Vančík Kopná 2019 - 24 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
25.Vančík Rallysprint Kopná 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (27880x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (81523x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (26513x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (26179x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (71876x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (25321x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (24193x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (24241x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (25177x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (26085x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2019