Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
Dubnová Traiva rally cup pro Podešvu, Látala a Koňucha

Na startu početné a kvalitní startovní pole......

Na konci dubna pokračoval Traiva rally cup 2018. Stejně jako všechny ostatní, i čtvrtý díl se odehrál na kopřivnickém polygonu Tatry Truck a.s. Zde pořadatel připravil dvě, charakterem odlišné, rychlostní zkoušky se třemi průjezdy. Na konci závodu měli úspěšní jezdci na svých bedrech 26 ostrých kilometrů.
V ohlédnutí za závodem pojďme rovnou na nejstarší vozy ve startovním poli, tedy mezi historiky. Těch přijelo do Kopřivnice šest, když se dva jezdci střídali na jednom autě. Slunečného závodu si moc neužil Otmar Uher s nablýskaným Fordem Escort Cosworth. Motoricky auto fungovalo bez problémů, ale Otmar přivezl špatné pneumatiky a právě tato volba stála za odstoupením ze závodu. Šestou příčku mezi historiky obsadil Libor Slíva usedající do Škody 130 L. V úvodu jsme vzpomínali dva jezdce, kteří se střídali na jednom voze, a právě Libor byl jedním z nich. O jedno místo lepší byl v konečném hodnocení týmový parťák Dušan Gacík. Dušan svého stájového kolegu porazil na všech rychlostních zkouškách a rozdíl v cíli byl více jak dvacetivteřinový. Čtvrtý skončil mezi historiky Martin Klepáč, který v rally cupu startoval poprvé. Dvaačtyřicetiletý jezdec přivezl na polygon Peugeot 205 GTi a vedle bramborové příčky si připsal i šest bodů do průběžné tabulky. To brněnský Jiří Vichta má za sebou v cupu několik startů, ale v loňském roce. Jeho Volkswagen Brouk prošel během zimní pauzy důkladnou generálkou a opravy se krapet protáhly. S naleštěným krasavcem vyrazil na závody až v dubnu a hned z toho bylo třetí místo, byť v závěru závodu pozlobila jezdce převodovka. Stříbrný mezi historiky byl Martin Juráš. Další z premiérových závodníků na dubnovém Traiva cupu se zhlédl ve vozech s modrobílou vrtulí ve znaku, tedy v BMW. Na tatrovácký polygon přivezl typ E30 a jízdu si náležitě užíval. Po součtu časů si došel při vyhlášení pro pohár za druhé místo. Vítězem v kategorii historik se stal přerovský Josef Peřina startující rovněž s BMW E30. Pro loňského nejlepšího jezdce v absolutní klasifikaci to mezi historiky bylo letos již druhé vítězství a společně s dalšími dvěma umístěními na bedně si drží Peřina i průběžné vedení v letošním ročníku. „Už ranní příjezd do sluncem zalité Kopřivnice byl pěkný zážitek, v takovém počasí je tam fakt hezky. Nebe bez mráčku slibovalo, že to vydrží celý den, a mně bylo jasné, že můj čenich bude večer připomínat červenou žárovku. Ale ať, je to přijatelná cena za tu nádheru. Dobré bylo i to, že nebylo potřeba přemýšlet nad obutím, tady bylo rovněž jasno. Díky skvělé přípravě auta ze strany Kuby Krále a Jindry Cetkovského fungovalo BMW bez nejmenšího zaškobrtnutí a ani já jsem na trati nevytvořil žádný zásadní kopanec. A když se to vše sečetlo, byl z toho dobrý výsledek. Tentokrát jsem se krotil a jel čistší stopu než obvykle, protože kluci ve skupině byli rychlí, fest tlačili a já jsem jim chtěl stačit. Když k tomu připomenu už tradičně perfektně postavenou trať a stejně zvládnutou organizaci závodu, vyjde mi jediný výsledek - nádherná neděle. Díky za ni, kluci,“ pochvaloval si dubnové závodění Josef Peřina.


Od nejstarších vozidel nyní přejděme do kategorie dvoukolek. Těch bylo na startu osm a i v této kategorii byl jeden odpadlík. Po třech odjetých erzetách zůstal stát mezi rychlostními zkouškami Stanislav Blažek s Nissanem Sunny, kterého zradil motor. Jako sedmý dokončil závod mezi dvoukolkami Daniel Matuš na Škodě Fabia. Daniel ještě nedávno pravidelně startoval na českých a slovenských soutěžích, ale v poslední době usedá do soutěžní fabie spíše sporadicky. Tentokráte byl úspěšný a domů si odvezl tři body za umístění. Mezi pravidelné účastníky cupu se bezpochyby řadí Rostislav Kovařčík se svou Škodou Felicia Kit Car. Jezdec z Perné u Valašského Meziříčí nechybí nikde, kde to smrdí benzínem a spálenými pneumatikami. Na polygonu jej navigovala Veronika Socha Kolibová a společně si tato dvojice dojela pro šesté místo. O jedno místo lepší byl Ondřej Kobéda s černým Citroënem Saxo. Ondru lze vídat častěji v montérkách, kdy dělá mechanika Jaroslavu Podešvovi, ale tentokráte dostal na závody volno. Malého citroëna vodil Ondra zkušeně a v cíli byl hodnocen na páté příčce. Těsně pod bednou skončil mezi dvoukolkami jeden ze dvou polských zástupců na startu Mateusz Feruga na Seatu Ibiza. Jedenatřicetiletý Polák ovšem nemusí být z umístění v dubnovém závodě zklamaný, neboť přísun bodů mu zajistil průběžnou druhou příčku v kategorii dvoukolek. Stoupající tendenci má jedenadvacetiletý Dominik Stříteský z Kelče startující s Opelem Adam. Při prvním startu na cupu v březnu obsadil Dominik mezi dvoukolkami pátou příčku a tentokráte z toho bylo již umístění na pódiu. Talentovaný jezdec nyní obsadil třetí příčku. „Na tento díl Traiva rally cupu vyšlo nádherné počasí, rovněž skladba rychlostních zkoušek byla náročnější a zábavnější než minule. Soupeřů ovšem bylo bohužel méně, pro mě jsou závody se soutěžním autem pořád ještě o učení se a testování, také se potřebuji naučit spolupráci se spolujezdcem a tvorbu rozpisu. Náš opel je o trošku slabší než většina našich konkurentů ve dvoukolkách, přesto jsme se pokusili v posledním průjezdu zatáhnout a rozdíl stáhnout na minimum. Což se myslím povedlo, závod jsme si s Martinem užili a odvážím si další cenné zkušenosti z této disciplíny,“ zhodnotil nedělní závod Dominik Stříteský.

O pouhých 0,8 vteřiny byl lepší Rafal Pochlopien s Opelem Astra. Polský jezdec zajel během dubnového závodu čtyři nejrychlejší časy ve své kategorii, ale zlobící technika jej vyřadila z boje o vítězství. Druhým místem si ovšem zajistil průběžné vedení v dvoukolkách. Vítězství mezi dvoukolkami putovalo na Slovensko zásluhou Romana Koňucha. Aktivní slovenský jezdec rally využil start na Traiva rally cupu jako test před ostrými závody. Peugeot 208 R2 fungoval bez problémů a vedle vítězství zajel Koňuch i dva nejrychlejší časy kategorie.

To už se dostáváme do kategorie N4, kterých bylo na startu devět. Devátou příčku a jeden bod do průběžné tabulky si odvezl Jaroslav Krčmář. Rožnovský jezdec si po loňské havárii udělal pauzu a až nyní usedl do závodního Subaru Impreza tentokráte specifikace 22B a na trati předváděl svižnou jízdu. O jedno místo lepší byl Zbyněk Šantavý na Mitsubishi Lancer EVO IX. Šantavého v závěru závodu pozlobila technika a poslední kolo rychlostních zkoušek odjel na druhém týmovém autě. Patrně respekt z cizího auta byl důvodem ztráty více jak půl minuty oproti předchozím průjezdům. V cíli obsadil Šantavý osmou příčku. Půl vteřiny, přesně takový rozdíl byl mezi osmým a sedmým místem, které získal ve svůj prospěch Lukáš Marášek na Subaru Impreza. V tomto případě trápilo jezdce přehřívání vozu, ale body za umístění bral Marášek s úsměvem. Šesté místo mezi velkými enky patří jedinému zahraničnímu zástupci v této kategorii Slováku Radovi Čikorovi na Mitsubishi Lancer EVO IX. V den závodu slavil slovenský jezdec 47. narozeniny, ale stávkující turbo bylo důvodem, že narozeninový dárek v podobě kvalitního výsledku byl odložen. Honza Sedlák se Subaru Impreza 22B se občas na rally cupu objeví, a když jede, bývá z toho pěkné umístění. Při dubnovém závodě si vyjel body za pátou příčku. Nepopulární čtvrtá příčka patří Tomáši Hradeckému na devítkovém lanceru. Jezdec z Nového Jičína si závod užíval a s konečným umístěním byl spokojený. Ještě větší radost sršela v cíli závodu z Lukáše Čaly. Zlínský jezdec proháněl na tratích erzet Mitsubishi Lancer EVO IX tak zkušeně, že si po závodě došel pro
pohár za třetí místo. To brněnský Radek Fiala měl před závodem doslova na kahánku. Při seznamovacích jízdách došlo u jeho EVO desítky k utržení ruční brzdy a start v závodě byl ohrožen. Pomoc v servisu i od soupeřů mu však umožnily postavit se na start a Radek si i s jejich přispěním dojel pro nejlepší výsledek v cupu – druhé místo. „Na závod jsme se těšili, jako vždy. Bohužel spolujezdce Jirku Bartoňka skolila angína, tak naskočil do rozjetého vlaku zkušený Martin Paseka. V pauze mezi závody se nám podařilo vytvořit modifikaci ruční brzdy, nicméně prvek, na kterém celá modifikace stála, se nám podařilo utrhnout již během seznamovacích jízd. Vzhledem k tomu, že charakter nedělních RZ vybízel k častému používání ruční brzdy, bylo by chmurné odjet závod bez ní. Díky usilovné práci a zejména díky pomoci a asistenci Járy Podešvy se nám podařilo vše opět zkompletovat a vyrazit do soutěže. Touto cestou bych mu rád ještě jednou poděkoval. První kolo erzet jsme odjeli bez problémů, nicméně ve druhé rundě se nám auto několikrát při 4 000 otáčkách přepnulo do nouzového režimu. Naštěstí se v každém případě jednalo opravdu o okamžik a vůz následně pokračoval dále. Během zmiňované RZ 3 a 4 nám navíc začal vyskakovat 2. rychlostní stupeň, takže jsme měli dvojitou porci adrenalinu. Za poslední rok jsme z vozu vždy před závodem oprášili pavučiny, bezproblémově se svezli, vůz vyčistili a uklidili zpět do garáže, takže už nejspíš bylo zapotřebí vybrat si nějaké drobnější potíže. Po odpolední pauze bylo tudíž otázkou, zda vůbec spatříme cíl závodu. Naštěstí v posledních dvou rychlostních zkouškách vše opět fungovalo tak, abychom dojeli bez problémů do cíle a bylo z toho pěkné druhé místo,“ objasnil problém před závodem brněnský jezdec. O vítězi kategorie N4 před závodem nebylo pochyb a o prvenství mohl připravit Jaroslava Podešvu pouze technický problém u jeho Subaru Imprezy. Ten se ovšem nekonal, a tak Podešva ovládl kategorii N4 stylem start - cíl. V průběžné klasifikaci kategorie se dělí o první příčku Podešva s Polákem Fryzcem, který tentokráte nestartoval, třetí je Fiala.


Závěrečný pohled věnujme absolutnímu pořadí. Smolný závod zažil hlavní organizátor Silvestr Mikuláštík. Již na první rychlostní zkoušce závodu přišel technický problém s prasklou svorkovnicí na baterce. Na druhé jej pro změnu přibrzdila prasklá zadní poloosa. Na třetí RZ vyhrál a už to vypadalo na stíhací jízdu na přední příčky, bohužel před startem RZ 4 se odporoučela převodovka. Silvero tak závod dokončil s druhým teamovým vozem, na kterém se střídal s Jaroslavem Krčmářem a v konečném pořadí obsadil sedmou příčku. Šestý dokončil závod v absolutním pořadí nejrychlejší dvoukolkář, tedy Roman Koňuch. TOP pětka byla sestavena ze samých vozů kategorie N4. V krátkosti jen připomeňme, že pátý dokončil soutěž Jan Sedlák, čtvrtý Tomáš Hradecký a o poháry se rozdělili třetí Lukáš Čala, druhý Radek Fiala a celkové vítězství si odvezl Jaroslav Podešva.
Další závod Traiva rally cupu se uskuteční v polovině května, a to v sobotu 12. května. Dějištěm závodu bude opět kopřivnický polygon.

Traiva rally cup 2018

Vebr Miroslav

 

Autor: Miroslav Němec
Email: mira-nemec@seznam.cz
Vydáno: 30.4.2018 21:42
Zobrazeno: 1079x
Hodnocení: 2.96
Hodnotilo: 6154
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
Ke článku zatím není vložen žádný komentář
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
TRAIVA RALLY CUP - ZÁŘÍ - 20 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Barum Rally 2018 - 26 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
BarumRally2018 - 30 fotek
Autor: Fi La
BARUM RALLY 2018 - 30 fotek
Autor: Jiří Petřkovský
Historici Barum Rally - 29 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
2018_Barumka1 - 21 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
2018_Barumka-očima pilota - 28 fotek
Redakční fotograf: Mirekk Knedla
Barum Rally 2007 - 30 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Barum Rally 2010 - 20 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (24052x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (24444x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (23809x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (23528x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (68879x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (22560x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (21596x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (21530x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (21918x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (22882x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2018