Nové stránky
Rallyfan.cz Girl
Jiří Přibyl - Baja Saxonia

Povídali jsme si o těžkém závodě se zkušeným matadorem Jirkou Přibylem.

Ahoj Jirko , máš za sebou Baja Saxonia 2010.Jak ses o ní dozvěděl?

Několikrát jsem viděl Baja Deutschland jako divák. Líbily se mi zde tratě v
povrchových dolech. Loni jsem se dozvěděl od Pepy Macháčka, že závod Baja Saxonia
jel v roce 2009 a vyhrál. Domluvili jsme se, že tam spolu vyrazíme.

Soutěž u nás má spíše zvuk mototuristické soutěže,opak je zřejmě pravdou.

Mototuristická soutěž to vážně není. Bylo zde mnoho automobilů, které jely
Dakar v roce 2010. Ať jako závodní nebo doprovodná vozidla. Posádky přijely ze 14-ti zemí světa.

Je to opravdu těžká a náročná soutěž, na všech druzích tratí: bláto,
lesní cesty, šotoliny, asfalt i kamenné dlážděné cesty. V sobotu se jelo pět kol po 44
kilometrech a dovedete si představit, jak vypadají tyto tratě, když po nich projede
150 motocyklů, 30 čtyřkolek, 120 osobních aut a 36 nákladních speciálů? Změní se k
nepoznání (ještě když do toho pršelo).

Jak jste připravovali?

My jsme se připravovali jako na každý závod Cross Country Rally.

Jak by jsi popsal tratě?

V podstatě jsem na tuto otázku odpověděl. V něděli už tratě byly tak
zdevastovány, že byly neprůjezdné a proto je pořadatelé zkrátily o 15 kilometrů, ale jely

se šestkrát. Myslím, že sedmé nebo dokonce osmé kolo by nebylo vůbec možné zdolat.

Jak jste si v závodě vedli?

Po čtvrtečním prologu byla nálada v týmu neveselá, němečtí pořadatelé
nevysvětlili asi dvaceti posádkám, které uplně dobře nerozumněly německy, že po dvou
hodinách v depu je nutné zaregistrovat se s čipem. V iteneráři byl čip na startu, v
CP a v cíli. Bohužel o depu zde nebylo nic. Dokonce i Svoboda s Tatrou, který zde
již několikrát startoval, byl také překvapen a bez času z prologu. V pátek jsme tak
startovali ze 140 pozice. Startovalo se po 30-ti vteřinách po dvojicích. Takže jsem
si pěkně zazávodil, propracovali jsme se až na šesté místo. V sobotu jsme tedy
startovali ze šesté pozice. Po čtyřech okruzích jsme byli již na druhém místě, ale
osudné nám bylo páté a šesté kolo, kde nám přestaly fungovat ostřikovače, dělali
jsme dvakrát gumu a jednou jsme zapadli, takže auto zůstalo viset v hlubokém bahně
na břiše. Nakonec nás vytáhli projíždějící Ifou místní matadoři. Ale na posledních
dvou kolech jsme díky tomu strávili minimálně třičtvrtě hodiny. Nicméně celkově jsme
na 13. místě dokončili.

Kde a kdy Vás zase uvidíme?

Dál se uvidíme na prvním závodě českého mistrovství - v Polsku. Olomouc se
zřejmě nepojede.

V jakém stádiu je příprava CCR Příbram?

Přípravy na CCR Příbram jsou již v plném proudu. Doufám, že se nám podaří je
dotáhnout do zdárného začátku závodu. Vyřizujeme nutná povolení k průjezdu pozemky
(soukromými, městskými i státními). Jen je škoda, že nemáme potenciál jako němci,
kdy v uzavřeném prostoru s minimálním počtem pořadatelů dovedou udělat takto veliký
závod, kde depo vypadá jako bivak na Dakaru.



 

Autor: Petr Vaculík
Email: va.mo@centrum.cz
Vydáno: 20.5.2010 04:42
Zobrazeno: 10920x
Hodnocení: 2.96
Hodnotilo: 7457
Ohodnoť: 1 2 3 4 5
#1 Pavel19. května 2010 21:51
Kontraverzní závod pro všechny tradiční účastníky CCR.
#2 Kocour Mikeš20. května 2010 09:32
Šeskrát za den dokola, to je jako na Janáčkových maratonech. Tam by to měl Jirka zkusit. Z rozhovoru je vidět zklamání z takového podniku. Ještě by mohl Jiří zkusit další tradiční Berlin - Wroclaw.
#3 Marian Trueman20. května 2010 21:23
Rozdíl bych , ale viděl přeci jen v délce závodu a počtu účastníků - jediný Přibyl našel odvahu startovat na Saxonii. Všichni ostatní se tím pádem sami odsuzujou do role kecalů .Od monitoru anebo příkopy se to kecá.
#4 MCH20. května 2010 22:35
Mrkněte na galerii. Přibyl tam má jediný auto. http://www.e-auto.cz/fotogalerie/baja-saxonia-2010-foto-pavel-dousa/. Martine, Saxonia není soutěž cross country rally, není to tudíž o odvaze, je to o zaměření.
#5 Marian Trueman21. května 2010 19:01
Ještě jsem našel Bowlery a toyoty.Odvaha je sebrat se a jet to zkusit, ne každý má kačáky na Dakar.
Uživatel:
Text:
Fotogalerie
Rally ALPI ORIENTALI HISTORIC 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Rally del FRIULLI VENEZIA GIULIA 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
BARUM RALLY 2019 - 24 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
STAR RALLY 2019 - 27 fotek
Redakční fotograf: Miroslav Němec
Barum rally 2019 - 28 fotek
Autor: Jiří Petřkovský
BARUM CZECH RALLY Zlín 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
HunGarian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
26.Italian Baja 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
AGROTEC Rally Hustopeče 2019 - 30 fotek
Redakční fotograf: libor hodulák
Všechny galerie
Portál Rallyfan.cz
- Rally Sanremo 2013 - shakedown (28118x)
- Hyundai i20 WRC - test Finland (82569x)
- Patrick Snijers - Porsche 997 ... (26741x)
- Zpěvák / Tamášová Suzuki ... (26396x)
- Hermann Neubauer - výlet mimo ... (72282x)
- Roman Kresta - krize po skoku ... (25558x)
- Barum Czech Rally Zlín 2013 (24459x)
- Barum Rally 2013 - Béreš v ... (24491x)
- Roman Kresta - krize Semetín ... (25410x)
- Jaroslav Orsák small crash - ... (26349x)

kód Gimli, design vaca.p, El-Toro, Zemní práce, Zahradní práce, Výkopy
Copyright © 2009-2019